יום רביעי, 18 באפריל 2012

ניסים

סלע בן איל וחוה ז"ל גרשוני; אח לסער ורקפת.
  איל בן עמרם וחנה ז"ל גרשוני; אח לרימון ולסמדר ז"ל.
  חוה (ציפורה) בת אברהם (אברי) ז"ל וטובה (גיזלה) ז"ל רייניץ; אחות לגבריאל (גבי), אורי ואירית.

יש כמה בני דודים שמכירים את המשך השושלת, מבחינתי זה עץ המשפחה.
מצד אבי אני דור חמישי (לפחות) בארץ.
אברי וטובה נפגשו אחרי אושוויץ. אין לפניהם כלום. אין איתם כלום. הם לבדם התחילו מכלום. כמו אדם וחוה.

נסכם:
מצד אבי אני דור חמישי בארץ - ישראלי שורשי.
מצד אמי אני דור שלישי לשואה.

יחד עם שירי (בת חיים ופנינה בייטל) יש היום את נגה ויעלה.
זה חשבון מחורבן שאני עורך פעם בשנה:
- אברי וטובה רייניץ.
  - גבי        - שלוש בנות ובן;    - חמישה או שישה נכדים.
  - חוה ז"ל - סלע                   - נגה ויעלה.
                - סער ורקפת
  - אורי     - שתי בנות ובן;        - שתי נכדות.
  - אירית   - ארבע בנות ובן;      - נכד.

28 נפשות, פלוס מינוס.

-------------
עד גיל 12 לא ידעתי שיש לי עוד קטגוריה. לצורך ההכנות לבר-מצווה בבית הספר שאלו אותי אם אני אשכנזי או ספרדי.
עניתי שאני ישראלי.
אמא הסבירה לי מאוחר יותר מה הייתה הכוונה בשאלה - מה המוצא של אבא שלך - לצורך קביעת צורת התפילה?
אני חילוני, לא מתפלל. אין לי תקשורת עם ההוא.
בכל מקרה אני דור חמישי בארץ, לא? ישראלי.
מסתבר שמצד אבא המקור הוא רוסי. כנראה. תלוי איך מחשבים לאחור.

ומצד אמא - סבא וסבתא ניצולי שואה מהונגריה, מאושוויץ. אשכנזי!

---------------------
אני עושה את החשבון כל שנה.
אני לא ארצה שבנותי תמשכנה לספור אחרי מהשואה, אני מעדיף שהחשבון שלהן יהיה שונה.
אני רוצה שהן תדענה - ישראליות.

בינתיים - נגה ויעלה - ניסים גלויים.

אין תגובות: